Over MM Partnerberichten Linkbuilding, the ins en outs

Het kan zijn dat je er al eens van hebt gehoord, linkbuilding, maar wat is het? Het betekent letterlijk het bouwen van een link. De praktische betekenis ligt daar niet zo ver van af, daar linkbuilding in feite niets meer is dan bewerkstelligen dat andere websites doorlinken (d.w.z. een hyperlink plaatsen) naar jouw eigen website. In SEO-taal worden deze links ook wel ‘backlinks’ genoemd.
 

Het doel van linkbuilding

 
Het doel van linkbuilding is simpel; het helpt zoekmachines, zoals Google, jouw website te vinden en zo hoog mogelijk in de zoekresultaten rangorde te plaatsen, zodat je zoveel mogelijk bezoekers op je website krijgt. Linkbuilding is een veelgebruikte marketingstrategie.
 

De voordelen van linkbuilding

 
Nu het duidelijk is wat linkbuilding is, is het goed te kijken naar de voordelen die deze manier van marketing met zich brengt. De meest in het oog springende voordelen zijn de navolgende.
 
Ten eerste is hét voordeel van linkbuilding dat je een hogere positie in Google krijgt. En dat is fijn, want dat zorgt voor een toename van verkeer op jouw website, en dus hopelijk voor een hogere omzet.
 
Daarbij zorgt linkbuilding voor een groei in de geloofwaardigheid van je bedrijf. Wanneer veel, en op verschillende manieren, en het liefst door gerenommeerde websites, wordt gelinkt naar jouw website, ziet Google dat als een aanbeveling m.b.t. jouw website. Je website wordt in de ogen van Google dus geloofwaardiger, je krijgt zoals dat heet een hogere autoriteit.
 
Linkbuilding zal daarnaast ook tot meer betrouwbaarheid leiden. Wanneer je website op veel verschillende gerenommeerde websites wordt genoemd, zal dat de bekendheid en de reputatie van jouw website boosten.
 

Waar op te letten bij linkbuilding?

 
Bij linkbuilding zijn er een aantal aandachtspunten die je in ogenschouw moeten nemen. Let als eerste op dat de website die naar jouw website verwijst wel relevant is en met dezelfde business te maken heeft. Zorg in dat kader dat de website waarop jouw links worden geplaats een feitelijke connectie (los van de link zelf) hebben. Dat oogt niet alleen beter, maar verhoogt ook de vindbaarheid van je website.
 
Houd ook in de gaten van welke website de link komt; links van populaire websites hebben een grotere en positievere invloed dan links van minder bekende websites. Een link die komt vanuit een bekende website, zoals Bol.com of Amazon, legt bijvoorbeeld een stuk meer gewicht in de schaal dan een link die komt van een persoonlijke blog van iemand.
 
Maar vraag vooral hulp, want linkbuilding kan best tricky zijn. Het Publisher Place platform is in dat kader een echte aanwinst. Het platform biedt verschillende mogelijkheden voor het plaatsen van links op websites van hoge kwaliteit, ontzettend handig dus.
 
Via Publusher Place kan je op weg worden geholpen met geld verdienen met bloggen, door onder meer zelf links te plaatsen op je websites/blogs. Dat is nog eens handig!

Lees ook: